Instrukcja dla osób korzystających z Biuletynu Informacji Publicznej
Ekran, na którym prezentowane są treści zawarte w Biuletynie został podzielony na następujące obszary:
1. Nagłówek ekranu zawierający logo BIP, kalendarz, datę ostatniej aktualizacji serwisu oraz narzędzie do wyszukiwania.
2. Pionowe menu umieszczone z lewej strony ekranu.
3. Główne okno ekranu umieszczone z prawej strony menu. Na stronie startowej głównego okna ekranu znajduje się okno "Napisz do nas", przeznaczone do wysyłania wiadomości do administratora Biuletynu. Korzystając z głównego okna ekranu na stronie starowej można również pobrać pliki oraz zapoznanć się z informacjami polecanymi przez administratora serwisu.
4. Stopkę zawierającą informacje o dacie publikacji, osobie udostępniającej informacje na stronie, dacie ostatniej modyfikacji oraz osobie modyfikującej.
5. Poziome menu umieszczone w dolnej części ekranu, w którym znadują się opcje: Na górę, Drukuj, Mapa serwisu oraz adresy
serwisu internetowego KIDP oraz strony głównej
BIP.
W celu łatwego odszukania potrzebnych informacji, po lewej stronie ekranu umieszczone zostało menu podzielone na grupy tematyczne. Wybranie dowolnej pozycji tego menu następuje poprzez jednokrotnie kliknięcie lewym klawiszem myszki. Wybrana pozycja menu pojawia się w głównym oknie, z prawej strony ekranu.
Dodatkowo Biuletyn został wyposażony w moduł przeszukiwania, ułatwiający odnalezienie dowolnego słowa lub frazy w opublikowanych tekstach. W celu dotarcia do dokumentów zawierających szukane słowo, należy wpisać je w niebieskie pole umieszczone na granatowym tle w górnej części ekranu, a następnie kliknąć myszką na znajdujący się po prawej stronie tego pola przycisk z napisem "Wyszukaj".
Rezultaty wyszukiwania są prezentowane w głównym oknie, po prawej stronie ekranu, w postaci listy tytułów dokumentów zawierających poszukiwane słowo lub frazę. w górnej części ekranu znajdują się kategorie w ramach któych można wyszukiwać określone frazy. Przeglądanie treści wyszukanych dokumentów jest możliwe po kliknięciu na tytuł wybranego dokumentu.
Każdy publikowany w Biuletynie tekst jest automatycznie uzupełniany dodatkowymi informacjami określającymi:
1. Datę publikacji
2. Autora tekstu
2. Datę ostatniej modyfikacji
4. Autora modyfikacji
Te dodatkowe informacje są wyświetlane w górnej części głównego okna ekran, przed właściwym tekstem publikowanego dokumentu.
Treść prezentowana na ekranie może zostać wydrukowana na drukarce podłączonej do komputera, na którym przeglądany jest BIP. W celu sporządzenia wydruku wystarczy kliknąć na słowo "Drukuj" umieszczone pod prezentowanym tekstem, w dolnym menu poziomym głównego okna. Po kliknięciu na ikonę drukarki, na ekranie zostanie wyświetlone nowe okno, zawierające tekst przygotowany do druku. W stopce drukowanego tekstu automatycznie zostanie umieszczona data sporządzenia wydruku.